Re: Looking for original words to How Great Thou Art

[ Follow Ups ] [ Post Followup ] [ Embassy of Sweden - Bulletin Board ]

Posted by on January 31, 1998 at 18:28:19:

In Reply to: Looking for original words to How Great Thou Art posted by Nancy L. Thomas on December 14, 1997 at 16:20:01:

1. O store Gud, när jag den värld beskådar, som du har skapat med ditt allmakts ord. Hur där din visdom leder livets trådar och alla väsen mättas vid ditt bord.

Då brister själen ut i lovsångs ljud: O store Gud! O store Gud! Då brister själen ut i lovsångs ljud: Ostore Gud! O store Gud!

2. När jag i bibeln skådar alla under, som Herren gjort sen förste Adams tid. Hur nådefull han varit alla stunder och hjälpt sitt folk ut livets synd och strid.

Då brister själen ut...

3. När tryckt av synd och skuld jag faller neder vid Herrens fot och berom nåd och frid, och han min själ på rätta vägen leder och frälsar mig från all min synd och strid.

Då brister själen ut...

4. När slutligt alla tidens höljen falla, ut i åskådning byter sig min tro, och evighetens klara klockor kalla min frälsta ande till dess sabbats ro.

Då brister själen ut i lovsångs ljud: Tack, gode Gud! Tack, gode Gud! Då brister själen ut i lovsångs ljud: Tack, gode Gud! Tack, gode Gud!

I hope this is what you were interested in. It was in a songbook that I bought the last time I went to visit my family in Sweden. God bless you!

Lisa

Follow Ups:

Post a Followup

Name:
    E-Mail:

Subject: Re: Re: Looking for original words to How Great Thou Art

Comments:

Optional Link URL:
    Link Title:
    Optional Image URL:

[ Follow Ups ] [ Post Followup ] [ Embassy of Sweden - Bulletin Board ]

Back to the Homepage